Pagina's

woensdag 21 augustus 2013

Smart, Sexy & Modern




De vraag bereikte mij om een column, slash blog te schrijven voor de Smart & Sexy community en de Smart & Sexy Website. Ik ga dit najaar op reis met de Smart & Sexy theatertour als deejay en side kick van Lisa Portengen. Dus ja, met alle plezier.

Ik doe het graag, dat schrijven maar het gaat bij mij automatisch gepaard met roken, drinken en vloeken! Leuk hoor, op dat gevloek na.
Maar hoe Smart € Sexy is het eigenlijk om meteen een fles Verdiccio open te trekken en een tiental klikpeuken op te steken?
Smart is dat sowieso niet, dat gepaf (wat ik overigens niet eens binnen mag doen van mijn man). Dus dan maar naar binnen, naar buiten, naar binnen, naar buiten en tussendoor een regeltje tikken, net zo lang tot ik zeker weet dat ie slaapt dan steek ik er gewoon eentje binnen op.
Sexy?, tja … Wellicht zit ik in mijn stringetje te typen of zit ik in m'n kanten bh-tje tegen het beeldscherm aangedrukt, met een glas wit. Wie zal 't zeggen?
Ik niet.
Roken en drinken.
Door mijn leven als deejay stromen rivieren van witte wijn en rookt de schoorsteen voortdurend. Maar in mijn leven als blogger is er een oceaan van drank en rook ik als een ouwe Turk. 

Dan nog dat vloeken...
Ik vloek omdat ik niet binnen mag roken! Ik vloek omdat ik niet op de juiste woorden kan komen. Ik vloek omdat je in een blog kort en bondig moet zijn en ik van nature heel lang van stof ben. Ik vloek omdat mijn spellingscontrole altijd op Engels staat en ik niet weet hoe ik dat eraf krijg.
F*ck!

Bloggen? Komt ie...
Als deejay en kom ik op heel veel plekken door het hele land.
Zo stond ik laatst op een bijzonder geinig en charmant festivalletje in de Haarlemmer Hout, met mijn zelf meegebrachte platenspelers , een geleende (klote!) mixer van een onbestemd merk, mijn lievelingsmonitor (never leave home without it) en 1 fijne professionele Cd-speler. Te weten; de Pioneer 2000.

Het was niet echt zonnige dag, maar het was prima te doen. Mijn busje, met luifel, koelbox, regenkleding en andere coole deejay-outfit stond achter mijn dj-booth. Dat voelde als luxe. Er werd gepicknickt onder de bomen door leuke meisjes met bloemetjes jurkjes en vrolijke picknick kleedjes. De biologische wijn vloeide rijkelijk. De plaatselijke kunstenaars stonden trots naast hun grote kunstwerken die in het park stonden. De dorpsgekken waren massaal uitgerukt voor dit gratis festival en stonden de mensen te vervelen met hun dorpsgekte en goedkope drank in hun hand. Zo kwam er ook zo’n lijpkikker, met schuim in zijn mondhoek naast mijn deejaytafel staan. Ik ben non- communicatief tijdens het draaien, omdat het hard werken is met singeltjes, die met mazzel drie minuten duren, maar tegen deze knuppel kon ik het he-le-maal niet opbrengen iets te zeggen. Dus ik wuifde hem een beetje weg, zo van ik heb ‘t druk, ben aan het werk.
“ Aha, mevrouw is van het oude vinyl” Hoorde ik hem zeggen. Toen stroopte hij de mouwen van zijn glimmende trainingsjack op en zei “ Kijk! Dit is het echte werk!”
Ik pakte een plaatje uit mijn koffer en probeerde hem te negeren, maar keek toch.
Het Pioneer Logo, met daaronder PIONEER CDJ 2000, The best you can get, stond er in vette letters op zijn onderarm getattooeerd.
Ben benieuwd of hij al een afspraak heeft bij de tattoo-boer voor
De opvolger; De Nexus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten