Pagina's

donderdag 11 juni 2015

Ode aan Red Mary


“Tjees, Daan! Wat heb je nou weer aan?”
“Uhm…een jurk, hoezo?”

“Wat gaaf!”
“Oh, je vind ‘m gaaf! Gelukkig, ik dacht dat je het niks vond.”
Dit is de jurk der jurken, lieve vriendin. Ik zal je zeggen waarom…

Je hebt van die flutjes, die strandgevalletjes, die geen goed doen aan je lijf, zeker niet na je dertigste. Leuk voor op het strand, natuurlijk, maar eerlijk, hoe vaak gaan we in Nederland nou naar het strand? Die strakke jersey, waarin je je onderbroek, je panty, je vierkante of juist uitpuilende reet ziet zitten dat doet niemand goed.
Er zijn inderdaad duizenden vrouwen die denken dat je zo’n soort jurk ook gewoon aan kunt doen als je naar je werk gaat, of als je door de stad loopt, maar dat is echt een groot misverstand. Die jersey dingetjes, of erger,  die zweterige polyester gebloemde gevallen. Boven de knie,  met een te diepe decollete, mouwloos met hier en daar nog een goedkoop glittertje op die brandbare garen, dat gaat echt niet. Nooit.

De jurk der jurken doet vrouwen goed. Dat komt omdat de jurk der jurken een opzichzelfstaand item is. Een jurk!
De jurk laat borsten zien, verhult een buik en een dikke of te dunne kont en is vooral jurk. De jurk zegt: “Kijk, hallo, ik ben een jurk, ik ben gemaakt van mooie stof.
Kijk, ik ben van wol, kijk ik ben van katoen. Mooi ben ik he?  Ik heb een gave print, dat maakt me bijzonder en uniek. Kijk, ik kan ook zwieren en mijn hele mooie afgewerkte stippeltjes onderrok laten zien.  Kijk, ik heb mouwtjes tot mijn ellenbogen dus ik ben ook nog stoer. Bovendien hoef je dan niet te kijken naar die fludders onder mijn armen, waar ik helemaal niet trots op ben. Ach ja, misschien heb ik ook wel een heel klein beetje polyester in me maar dat is omdat ik dan niet kreuk en dat maakt me lekker praktisch.
Daarbij heb ik hele diepe zakken waar ik mijn telefoon en m’n sleutels in kwijt kan en dat is super functioneel. En mijn buikje zie je lekker ook niet, omdat net daarboven mijn lijfje eindigt en mijn wijde rok begint. Kijk, met die brede ceintuur werk ik sowieso alles weg en blijft er alleen nog een stralende persoonlijkheid over in een ultra coole jurk.


Kijk, ik ben een jurk van The House of Dots!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten